Εργασία στο Ανεβαίνοντας|Σύνδεση|Επικοινωνία|Όροι Χρήσης|RSSrss
Όλυμπος, Σκολιό - Νάστου - Κινατίδη
Κυριακή 25/04/10 16:25
Skolionastou

ΣΚΟΛΙΟ  Νάστου - Κινατίδη .

Μια από τις κλασικές γραμμές στη πιο όμορφη ορθοπλαγιά του Ολύμπου.

Πρώτη ανάβαση από τους: Θωμά Νάστο και Δημήτρη Κινατίδη το 1967.

ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

Από τον αυχένα Στεφανιού - Τούμπας υπάρχουν δύο τρόποι για να προσεγγίσετε την αρχή της διαδρομής:
1] Τραβερσάρετε το Στεφάνι και το Μύτικα, από την πλευρά των Καζανιών, μέχρι να φτάσετε στη βάση της ορθοπλαγιάς του Σκολιού σε 1 ώρα. Τα μειονεκτήματα αυτής της πρόσβασης είναι οι λιθοπτώσεις που προκαλούνται από “χαρούμενους” εκδρομής στην κορυφή του Μύτικα καθώς και οι μεγάλες χιονούρες που διατηρούνται έως και τα μέσα καλοκαιριού. Μέχρι τα τέλη περίπου του Ιούλη κάτω από τον μικρό Μύτικα υπάρχει μεγάλη “ριμέ”, που δυσχεραίνει την πρόσβαση. Γι’ αυτόν τον λόγο έχει τοποθετηθεί, σε δύο μπλοκ, μία πλακέτα 10mm για ραπέλ.
2] Ακολουθείτε σημαδεμένο μονοπάτι από τις “Πόρτες” που σας κατεβάζει ακριβώς στο πάτο των Καζανιών. Από εκεί ανεβαίνετε την σάρα έως την βάση της διαδρομής. [1ώρα και 30 λεπτά].

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

Κινήστε, προς την κορφή Σκάλα και κατευθυνθείτε προς Μύτικα μέσω Κακόσκαλας. Στο χαμηλότερο σημείο αυτής της διαδρομής υπάρχει λούκι, που κατεβαίνει προς τα ζωνάρια. Το ακολουθείτε και λίγο πριν το τέλος του στρίβετε αριστερά, για να προσεγγίσετε ομαλά το μονοπάτι, που οδηγεί στο οροπέδιο των Μουσών [50 λεπτά].

ΜΟΝΙΜΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ

11 καρφιά και όλα τα ρελέ εκτός από το R1 και R10.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

R1: Από την βάση της ορθοπλαγιάς αναρριχάστε σε εύκολα βράχια μέχρι να φτάσετε σε πατάρι για να κάνετε το πρώτο ρελέ.
R2: Σκαρφαλώνετε λοξά δεξιά μέχρι να συναντήσετε το ρελέ στην βάση δίεδρου [Πλακέτα 10mm].
R3: Συνεχίζετε τραβερσάροντας λίγο δεξιά και έπειτα προς τα πάνω σε κάθετα σπασμένα βράχια μέχρι να συναντήσετε δίεδρο στο τέλος του οποίου βρίσκεται το ρελέ [Πλακέτα 10 mm].
R4: Τραβέρσα δεξιά σε σαθρό ζωνάρι [το ζωνάρι του Σκολιού] μέχρι να βρείτε το επόμενο ρελέ σε καρφί με κορδόνι.
R5: Ελάχιστα μέτρα δεξιά και μετά δύσκολο δίεδρο [V+] προς τα πάνω με έξοδο σε κεκλιμένο πατάρι με χόρτα όπου είναι το ρελέ [1 καρφί].
R6: Αναρρίχηση στο δεξί από τα δύο δίεδρα, που βρίσκονται από πάνω σας. Καταλήγετε σε πατάρι και συναντάτε το επόμενο ρελέ [1 καρφί].
R7: Τώρα ακολουθείτε το αριστερό από τα δύο δίεδρα, που βρίσκονται μπροστά σας. Ρελέ σε πατάρι με χόρτα [Πλακέτα 10mm].
R8: Συνεχίζετε σε δίεδρο το οποίο καταλήγει σε πατάρι όπου είναι το ρελέ [Πλακέτα 10mm].
R9: Για τα επόμενα 200 περίπου μέτρα κινείστε σε εύκολα βράχια [ΙΙ-ΙΙΙ], αρχικά ευθεία πάνω και έπειτα λοξά δεξιά [αναρριχητό μονοπάτι]. Το ρελέ βρίσκεται στη βάση μίας καμινάδας [1 καρφί].
R10: Μερικά μέτρα επάνω στην καμινάδα και μετά αριστερά σε εύκολα βράχια μέχρι την αρχή της σάρας. Ρελέ σε μυτίκια. Περπατάτε προς τα πάνω σε μία τάση προς αριστερά για 15 λεπτά και έχετε ολοκληρώσει την αναρρίχηση αυτής της εντυπωσιακής ορθοπλαγιάς.

INFO

Οδηγοί – Δημοσιεύσεις: Ανεβαίνοντας Νο3

Gallery      Διαβάστε το άρθρο

Η ορθοπλαγιά
(0 ψήφοι, μέση τιμή 0 στα 5)

Για να προσθέσετε ένα σχόλιο πρέπει να έχετε συνδεθει. Συνδεθείτε ή εγγραφέιτε τώρα πατώντας στην περιοχή μελών που βρίσκεται στα αριστερά της σελίδας